DE CÂND MERGEM LA SUPERMARKET?

 În America, ritmul vieţii a impus reguli noi; iar deschizătorul de drumuri în domeniul supermarketurilor a fost Clarence Saunders (1881-1953), cel care a revoluţionat modul în care ne facem cumpărăturile. Saunders pus pe hârtie un tip de magazin aranjat în aşa fel, încât să permită cumpărătorului să-şi achiziţioneze singur mărfurile dorite. A crezut încă de la început în succesul proiectului, fiind convins că toţi clienţii vor fi atraşi de preţurile sale mici, deloc deranjaţi de faptul că vor fi nevoiţi să-şi umple singuri coşurile, să plătească direct sau să îşi care achiziţiile acasă. Astfel prindea viaţă un vis: la 6 septembrie 1916, pe una dintre străzile principale ale Memphis-ului (Jefferson, nr. 79), îşi deschidea porţile Piggly Wiggly. Afacerea a crescut în ritm alert: la doar şase ani de la deschiderea primului magazin, Piggly Wiggly se extinsese în 29 de state americane, numărând 1.200 de unităţi. Zece ani mai târziu, în 1932, lanţul atinsese 2.660 magazine, a căror cifră de afaceri anuală ajungea la 180 milioane de dolari.

(…)

Acest articol a apărut în numărul din mai 2013 (554). Pentru a putea citi tot articolul trebuie să vă abonaţi aici.

Acest articol a fost publicat în Articole apărute în reviste și etichetat cu , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.