Locotenent-comandorul (r.) aviator Dumitru Marinescu a fost pilotul căruia generalul Nicolae Rădescu, preşedintele Consiliului de Miniştri, i-a încredinţat transportul spre linia frontului şi mai departe, spre Viena, a unor personaje-cheie în realizarea unui 23 august „invers“ (Magazin istoric, nr. 8/2013). Arestat de NKVD, a fost interogat şi torturat în celebra temniţă de la Lubianka.
Aviatorul Dumitru (Mitică) Marinescu, din Grupul 8 Asalt, a supravieţuit în mod miraculos. Sprijinit de autorul acestui articol şi de pictorul Ion Ţarălungă, a dat în judecată Ministerul Justiţiei din Federaţia Rusă, fiind reabilitat prin decizia Procuraturii Militare a U.R.S.S. din 27 martie 1992, document care recunoaşte faptul că ,,aviatorul român Dumitru Marinescu a fost o victimă a regimului stalinist“.
Dumitru Marinescu s-a născut la 2 octombrie 1921, în satul Ioneşti, comuna Marcea, judeţul Vâlcea, într-o familie de oameni harnici care aveau o stare materială bună. Deşi absolvise Şcoala Normală, n-a ajuns învăţător. L-au atras seninul cerului şi zborul! A urmat Şcoala de pilotaj civilă A.R.P.A., din cadrul Aeroclubului „Prahova“ de la Strejnic, Ploieşti, fiind admis al cincilea dintre 2.700 de candidaţi. La 10 octombrie 1940 a primit brevetul de pilot de turism gradul II, ceea ce îi dădea dreptul, prin lege, să urmeze Şcoala Militară de Pilotaj de la Ziliştea-Boboc, Buzău. În martie 1942 a fost brevetat ca pilot militar pe avionul de vânătoare I.A.R. 80 şi avansat la gradul de adjutant stagiar aviator. A fost trimis la Tulin, în Austria, pentru a învăţa pilotajul pe avionul de vânătoare Me 109E. În octombrie 1942 a plecat pe frontul Stalingradului, în Grupul 8 Vânătoare, dotat cu avioane I.A.R. 80. În martie 1943 s-a întors în ţară, urmând cursurile Şcolii germane pentru aviaţia de vânătoare, de la Galaţi. În vara anului 1943 s-a instruit pe front la Kirovograd, pe avionul Henschel 129 B2, avion bimotor de atac la sol şi bombardament. A fost repartizat în Escadrila 42 Asalt, Grupul 8.