Discuţiile şi comentariile care au apărut în România, în ultimii ani, pe marginea modului în care poate fi reînnoit arsenalul forţelor aeriene române ne-au determinat să căutăm şi să găsim în arhive informaţii inedite despre intenţiile similare ale regimului comunist începând cu anul 1967.
● Oficialităţile franceze nu au obiecţii, dar nu se poate ● Dacă sovieticii refuză în continuare să ne dea, luăm din altă parte ● Avion româno-iugoslav, cu motoare britanice ● Sovieticii strâmbă din nas când văd IAR-93, dar sunt interesaţi de tehnologia motorului ● Dinspre Moscova, un singur răspuns: nu
În cursul vizitei oficiale pe care a efectuat-o în România (14-18 mai 1968), generalul Charles de Gaulle a manifestat un interes deosebit pentru stabilirea unei cooperări între compania franceză „Sud Aviation“ şi autorităţile de la Bucureşti. Preşedintele Franţei ştia că Nicolae Ceauşescu aprobase deja cumpărarea a şase avioane de pasageri britanice BAC 1-11 pentru compania TAROM. Decizia respectivă a fost luată în luna februarie 1968, modelul britanic de avion câştigând în faţa aparatului francez Caravelle 10 R şi a avionului sovietic Tu-134 – toate bimotoare din clasa mediu curier.