SCURTA VIAŢĂ A UNUI ZIAR

Regimul comunist a făcut din presă un instrument esenţial de manevrare a maselor. Acest tip de acţiuni nu a ocolit sportul. Realizarea omului nou a fost un obiectiv şi pentru presa sportivă din România. Sistemul sportiv românesc a preluat modelul sovietic, impunând pe plan intern cluburile ministeriale. În acest fel, într-un timp relativ scurt apar echipe precum „Armata“, „Dinamo“, „Spartak“, „Lokomotiv“ etc., entităţi noi sau redenumite astfel. Propaganda comunistă acţiona în sport prin publicaţia Sportul Popular. La începutul anului 1949, Sportul Popular anunţa că va edita şi o publicaţie în limba maghiară pentru „populaţia conlocuitoare“, în scopul de a „o angrena, în mai mare măsură ca până acum, în marile acţiuni sportive de mase“. Avea să se numească Bukaresti Nepsport şi era tipărită de două ori pe săptămână. Se dorea promovarea noilor reglementări ce priveau minorităţile conlocuitoare, dar în acelaşi timp noul ziar sportiv îşi dorea să promoveze „spiritul dragostei de patrie şi internaţionalismul proletar“.

(…)

Acest articol a apărut în numărul din februarie 2013 (551). Pentru a putea citi tot articolul trebuie să vă abonaţi aici.

Acest articol a fost publicat în Articole apărute în reviste și etichetat cu , , , , , , . Salvează legătura permanentă.